KOMUNIKAT W SPRAWIE EGZEKUCJI ZALEGŁOŚCI
Związek Międzygminny pod nazwą „Natura” informuje osoby które posiadają zaległości za rok 2023, że w najbliższym czasie zostaną podjęte działania zmierzające do przekazania tych zaległości na drogę postępowania egzekucyjnego. W celu uniknięcia dodatkowych, znaczących kosztów związanych z prowadzeniem egzekucji administracyjnej przez właściwe Urzędy Skarbowe, zachęcamy do dokonania zapłaty zaległości samodzielnie. W razie wątpliwości co do wysokości posiadanych zaległości zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub osobistego z biurem Związku, od poniedziałku do piątku, w godzinach 7.30 – 15.30.
Właściciele nieruchomości mogą składać reklamacje dotyczące odbioru odpadów komunalnych i segregowanych.
Reklamacje należy składać dnia następnego do godziny 12.00 (pozwoli to zrealizować reklamację następnego dnia roboczego) zgłoszenia dokonujemy telefonicznie lub e-mailowo do Biura Związku:
Plac Wolności 12, 05-600 Grójec
tel. 48/332-21-24 lub 48/332-94-65
e-mail:
Reklamacje składane po terminie, o którym mowa powyżej nie będą uwzględniane.
ZMIANA OPERATORA
Od 1 stycznia 2024 r. zmienia się operator odbierający odpady komunalne z terenu Związku Międzygminnego pod nazwą Natura. Firma Jarper Sp. z o.o. została wyłoniona w drodze przeprowadzonego przetargu w związku z najkorzystniejszą ofertą.
Zaznaczamy, że odbiór odpadów będzie odbywał się na dotychczasowych zasadach. Harmonogram odbioru odpadów nie ulega większym zmianom, częstotliwość odbioru pozostała taka sama. Zmianie nie ulega również wysokość stawki opłaty i wynosi 27 zł od osoby zamieszkującej nieruchomość.
W przypadku zadeklarowania kompostowania bioodpadów w przydomowym kompostowniku stawka opłaty wynosi 24 zł.
Przypominamy o prawidłowym oznaczeniu nieruchomości numerem porządkowym w widocznym miejscu. Odpady z nieruchomości nieoznaczonych mogą zostać nieodebrane.
Dokładamy wszelkich starań, żeby zmiana była w jak najmniejszym stopniu odczuwalna i jak najbardziej korzystna dla mieszkańców.
Reklamacje dotyczące odbioru odpadów należy składać dnia następnego do godziny 12.00 do Biura Związku: tel. 48 332 94 65, e-mail:
INFORMACJA
DLA MIESZKAŃCÓW GMINY BELSK DUŻY, CHYNÓW, GOSZCZYN, PROMNA W ZAKRESIE OBOWIĄZKU ZMIANY DEKLARACJI ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI W ZWIĄZKU Z ZAPEWNIENIEM ZAKWATEROWANIA I WYŻYWIENIA OBYWATELOM UKRAINY
Zgodnie z aktualnymi przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (ustawa) oraz regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Związku Międzygminnego pod nazwą „Natura” (regulamin), każdy właściciel nieruchomości jest zobowiązany do prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów.
PRAWIDŁOWA SEGREGACJA ODPADÓW
Odpady należy zbierać selektywnie z podziałem na odpowiednie frakcje zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Związku. W zabudowie jednorodzinnej odpady segregowane należy zbierać w oznaczone transparentne worki o odpowiednich kolorach przeznaczonych na poszczególne frakcje, które zapewnia Związek (Jak segregować-link). Odpady niepodlegające segregacji należy umieszczać w czarnych workach lub pojemnikach zapewnianych we własnym zakresie (Jakie są to odpady zmieszane?- Często zadawane pytania, pyt.20).
W zabudowie wielorodzinnej odpady należy zbierać w oznaczone pojemniki w odpowiednich kolorach przeznaczonych na poszczególne frakcje, które zapewnia Związek.
NIEDOPEŁNIENIE OBOWIĄZKU SEGREGACJI ODPADÓW
Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach określa postępowanie Związku oraz podmiotu odbierającego odpady komunalne w przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych (art. 6ka ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach).
Odbiorca odpadów stwierdzi naruszenie zasad segregacji:
- W sytuacji, gdy odpady komunalne, które powinny być umieszczone w worku przeznaczonym dla innej frakcji (np. odpady zmieszane w pojemniku przeznaczonym na tworzywa sztuczne lub szkło w worku na tworzywa sztuczne) odmawia odbioru odpadów w ramach zbieranej frakcji i powiadamia o tym właściciela nieruchomości umieszczając czerwoną naklejkę (naklejka) na pojemniku lub worku. W przypadku usunięcia przez mieszkańca nieprawidłowości – odbiór nastąpi w kolejnym terminie zgodnie z harmonogramem. Natomiast, jeżeli nieprawidłowości nie zostaną sunięte- odbiór nastąpi w dniu odbioru odpadów zmieszanych zgodnie z harmonogramem. Obligatoryjnie zostaje wszczęte postępowanie administracyjne.
- W sytuacji, gdy w pojemnikach lub workach zostaną umieszczone odpady niepodlegające zbieraniu z terenu nieruchomości (zgodnie z Regulaminem) lub odpady niebędące odpadami komunalnymi (np. odpady z remontów, odpady budowlane, odpady niebezpieczne, zderzaki i części samochodowe, opakowania po opryskach, linie kroplujące do podlewania oraz inne odpady pochodzące z działalności rolniczej, sadowniczej, gospodarczej itp.) odmawia odbioru odpadów w ramach zbieranej frakcji i powiadamia o tym właściciela nieruchomości umieszczając czerwoną naklejkę (naklejka) na pojemniku lub worku. Odpady zostaną odebrane w kolejnym terminie tylko wówczas, gdy nie będą zawierały odpadów niepodlegających (zgodnie z Regulaminem) gromadzeniu w pojemniku lub niepodlegających zbieraniu z terenu nieruchomości lub niebędących odpadami komunalnymi.
- W sytuacji, gdy w zmieszanych odpadach komunalnych znajduje się znaczna ilość odpadów podlegających segregacji (np. szło, plastik, metal, bioodpady itp.) co świadczy o niedopełnieniu przez właściciela nieruchomości obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, powiadamia o tym właściciela nieruchomości umieszczając czerwoną naklejkę (link do kartki) na pojemniku oraz zabiera odpady. Obligatoryjnie zostaje wszczęte postępowanie administracyjne.
W każdym z przypadków odbiorca odpadów sporządza dokumentację fotograficzną oraz powiadamia Związek.
Zgodnie z zapisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Zarząd Związku Międzygminnego pod nazwą „NATURA”, na podstawie powiadomienia przekazanego przez podmiot odbierający, wszczyna postępowanie w sprawie określenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Zarząd Związku określa, w drodze decyzji, wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za miesiąc lub miesiące, w których nie dopełniono obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, stosując wysokość stawki opłaty podwyższonej.
Opłata podwyższona wynosi 100 zł miesięcznie od każdej osoby zamieszkującej nieruchomość!